Politica de confidențialitate

1. Introducere

În conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (RGPD), pus în aplicare pe plan intern prin Legea nr. 190/2018 precum și cu prevederile OPANFP nr. 5/2023 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului anterior menționat, vă aducem la cunoștință faptul că politica de confidențialitate conține informații despre scopul datelor personale colectate, categoriile de date pe care le prelucrăm, precum și modul de prelucrare. Instituția noastră abordează cu responsabilitate prelucrarea datelor cu caracter personal, asigurând un grad înalt de siguranță acestor prelucrări. Prelucrarea datelor dumneavoastră se realizează cu respectarea temeiului legal sus-menționat, asumându-ne datoria de a va informa despre drepturile de care dispuneți. Aceste informații sunt importante și trebuie citite cu atenție.

Această Politică de confidențialitate nu acoperă aplicațiile și site-urile altor terți la care puteți ajunge prin accesarea link-urilor de pe site-ul nostru. Acest lucru excede controlului nostru. De asemenea, vă aducem la cunoștință, că orice fapt cu privire la colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea datelor cu caracter personal prelucrate prin intermediul platformei informatice de concurs sunt strict interzise.

2. Cine suntem noi?

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) este instituţie publică a administraţiei publice centrale care asigură evidența și managementul funcţiei publice şi ale funcţionarilor publici, elaborând cadrele de competență, politicile și strategiile, precum și proiectele de acte normative în domeniu.

Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția, cu sediul în Bd. Mircea Vodă, nr. 44, Tronson III, sector 3, București, cod poștal 030669, tel. 0374112714, fax: 0213124404, cod fiscal 12979825, în calitate de operator de date cu caracter personal, asigură o prelucrare echitabilă și transparentă. Pentru ca datele dumneavoastră să fie prelucrate în siguranță, am depus toate eforturile să implementăm măsuri tehnico-organizatorice adecvate pentru a proteja informațiile personale.

Vă informăm că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate într-un mod care să asigure securitatea şi confidenţialitatea acestora, inclusiv în scopul prevenirii accesului neautorizat la acestea sau utilizarea neautorizată a datelor cu caracter personal şi a echipamentului utilizat pentru prelucrare.

3. Cine sunteți dumneavoastră?

Conform legislației în vigoare, dumneavoastră aveți calitatea de „persoana vizată”, adică sunteți o persoană fizică identificată sau identificabilă ale cărei informații le prelucrăm. Prelucrările se fac în baza unui temei legal, respectând principiile prelucrării datelor cu caracter personal. În acest scop, am implementat măsuri pentru a facilita comunicarea cu noi.

4. Schimbări

Politica de confidențialitate poate suferi modificări în funcție de modificările legislative și de dinamica procesului de organizare și desfășurare, fără a afecta în niciun fel drepturile legale de care dispuneți. Toate actualizările și modificările prezentei Politici sunt valabile imediat după notificarea pe care o vom realiza prin afișare pe site și/sau notificarea pe e-mail.

5. Întrebări și solicitări

Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea datelor personale, doriți să vă exercitați drepturile legale în legătură cu datele  pe care le deținem sau dacă aveți îngrijorări  cu privire la modul în care tratăm orice problemă de confidențialitate, ne puteți scrie la adresa de e-mail comunicare@anfp.gov.ro.

6. Angajamentul nostru

Protecția datelor dumneavoastră este foarte importantă pentru noi. De aceea, ne-am luat angajamentul să respectăm următoarele principii:

Agenția respectă punerea în aplicare a măsurilor adecvate și a garanțiilor necesare care să asigure respectarea efectivă a principiilor de protecție a datelor și, prin urmare, a drepturilor și libertăților persoanelor vizate începând cu momentul conceperii și în mod implicit.

Legalitate, echitate și transparență – Prelucrăm datele în condițiile legii. Suntem întotdeauna transparenți în privința informațiilor pe care le utilizăm, iar dumneavoastră sunteți informat corespunzător. Am adoptat măsuri adecvate pentru a asigura un proces de selecție echitabil adresate tuturor persoanelor care vor dori să participe.

Integritatea datelor și limitarea scopului – Utilizăm datele numai în scopurile descrise la momentul colectării și vom prelucra strict doar datele necesare scopului propus. Orice schimbare de scop se va face doar în baza unui temei legal si veți fi informat despre aceste modificări. Adoptăm măsuri tehnico-organizatorice adecvate pentru a ne asigura că datele personale sunt corecte, complete și vor fi actualizate în timp util. Rectificarea unor posibile erori se va face fără întârziere pentru a vă proteja drepturile.

Securitate – Am implementat măsuri adecvate de securitate și criptare, astfel încât să asigurăm un grad înalt de siguranță a datelor prelucrate. Prelucrările informatice prezintă întotdeauna un risc în prelucrarea datelor, dar Agenția respectă cerințele legale, dând dovadă de responsabilitate în prelucrarea datelor personale și pune în aplicare măsuri tehnice și organizatorice adecvate, destinate să respecte principiile de protecție a datelor personale și să integreze garanțiile necesare în cadrul prelucrării, pentru a vă proteja drepturile și libertățile fundamentale.

Reducerea la minimum a datelor – datele cu caracter personal vor fi adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate.

Exactitate – datele cu caracter personal vor fi exacte şi, în cazul în care este necesar, vor fi actualizate; se vor lua toate măsurile necesare pentru a se asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere.

În exercitarea competențelor care revin Agenției, datele dumneavoastră vor fi păstrate într-o formă care permite identificarea, pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele.

7. Ce fel de informații colectăm?

În cazul în care doriți să utilizați platforma noastră informatică de concurs, vi se va solicita să furnizați datele personale în timpul unui proces de înregistrare. Datele solicitate vor include: nume, prenume și adresa de e-mail. Pentru crearea Profilului avem nevoie de următoarele date: CNP-ul, tip, serie și număr carte de identitate, județul și localitatea de reședință, numărul de telefon, informații privind cariera profesională, precum și documente care atestă studii și certificări.

Este posibil să colectăm date prin module cookie sau alte tehnologii similare, precum adresa IP, navigatorul de internet, istoricul de navigare.

8. De ce colectăm aceste informații?

Colectăm informațiile dumneavoastră în scopuri determinate și legitime care includ, dar nu se limitează la următoarele:

  • Înregistrarea contului;
  • Crearea profilului individual de candidat;
  • Constituirea dosarului de concurs;
  • Verificarea eligibilității dosarului de concurs;
  • Susținerea probelor de testare preliminară și testare avansată, precum și a probelor din cadrul concursurilor pe post, după caz;
  • Pentru a comunica rezultatele tuturor etapelor de concurs;
  • Pentru a trimite notificări cu privire la concursurile organizate;
  • Pentru a gestiona profilul înregistrat;
  • Pentru a răspunde la întrebări și solicitări;
  • Pentru a oferi și îmbunătăți serviciile și facilitățile pe care le oferim;
  • Pentru a diagnostica sau a remedia probleme tehnice;
  • Pentru a ne apăra împotriva atacurilor cibernetice;
  • Pentru crearea și/sau mentenanța conturilor;
  • Pentru a ne conforma legislației incidente domeniului de referință;
  • Pentru constatarea sau revendicarea unui drept în instanță.

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate în temeiul art. 467 alin. (3) – (9) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și al anexei nr. 10 a aceluiași act normativ, precum și conform art. 6 alin. (1) lit. c) din Regulamentul 2016/679 (GDPR).

9. Cum dezvăluim datele tale?

Platforma informatică de concurs poate transfera Datele prin dezvăluirea sau acordarea unor drepturi de acces de la distanță, numai prin intermediul aplicațiilor securizate, unor terțe părți, cum ar fi membrii tuturor comisiilor de concurs/de soluționare a contestațiilor, care acționează în calitate de împuterniciți, procesând date cu caracter personal pentru și în numele Agenției.

Vom transfera Date către terțe părți exclusiv în măsura necesară îndeplinirii Scopurilor de Prelucrare aplicabile pentru care datele dumneavoastră sunt colectate și procesate.

Datele cu caracter personal colectate și prelucrate în Scopurile de Prelucrare descrise în această Politică de Confidențialitate pot fi stocate pe servere situate în România.

Agenția poate dezvălui Datele pentru a respecta prevederile legale sau ca răspuns la o cerere din partea unei instanțe sau a unei alte autorități publice. Agenția va putea, de asemenea, să divulge informațiile dacă consideră, cu bună-credință, că este necesar pentru a preveni sau împiedica săvârșirea unor fraude sau limitarea consecințelor acestora, pentru a proteja Agenția și angajații săi sau pentru a respecta Termenii și Condițiile de utilizare.

Se interzice prelucrarea de date cu caracter personal care dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filozofice sau apartenența la sindicate și prelucrarea de date genetice, de date biometrice pentru identificarea unică a unei persoane fizice, de date privind sănătatea sau de date privind viața sexuală sau orientarea sexuală ale unei persoane fizice.

10. Pe ce perioadă stocăm datele?

Datele cu caracter personal colectate și utilizate vor fi stocate pentru o perioadă de 5 ani de la data înregistrării profilului sau orice altă perioadă mai lungă impusă de lege, regulamente sau norme aplicabile privind obligații de păstrare a documentelor sau solicitări ale autorităților publice.

Imediat după încheierea perioadei aplicabile de stocare, datele vor fi:

  • șterse sau distruse;

sau

  • transferate într-o arhivă (cu excepția cazului în care acest lucru este interzis prin lege sau regulament aplicabil privind păstrare a înregistrărilor).

Datele cu caracter personal colectate și utilizate pentru crearea Contului dumneavoastră vor fi șterse imediat, în cazul în care închideți contul.

11. Ce măsuri de securitate am luat?

Ca parte a administrării Platformei, am luat măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura un nivel de securitate corespunzător riscurilor pe care le comportă prelucrarea Datelor, în special prin utilizarea necorespunzătoare, distrugerea accidentală, accesarea ilegală sau neautorizată, pierderea, alterarea, divulgarea, manipularea intenționată sau accidentală, accesul terților, ștergerea și/sau modificarea. Protecția datelor este implementată cu acuratețe și performanță, revizuită în permanență pe baza noilor evoluții tehnologice și dezvoltând dar și implementând politici de securitate a datelor precum și alte practici de confidențialitate.

Veți fi notificat în termenul legal dacă va exista o încălcare a securității datelor, cu excepția cazului în care un organism public abilitat determină că notificarea ar împiedica o cercetare penală sau ar aduce prejudicii securității naționale. În acest caz, notificarea va fi amânată, conform instrucțiunilor unui astfel de organism. Vom răspunde cu promptitudine la întrebările referitoare la o astfel de încălcare a securității datelor.

Agenția asigură capacitatea de a restabili disponibilitatea datelor cu caracter personal și accesul la acestea în timp util în cazul în care are loc un incident de natură fizică sau tehnică.

12. Care sunt drepturile tale?

Dreptul la protecţia datelor cu caracter personal se numără printre drepturile protejate în temeiul articolului 8 din Convenţia europeană a drepturilor omului care garantează dreptul la respectarea vieţii private şi de familie, a domiciliului şi a corespondenţei şi stabileşte condiţiile în baza cărora sunt permise limitări ale acestui drept. Dreptul la protecţia datelor cu caracter personal şi-a găsit consacrarea în cadrul drepturilor fundamentale ale persoanei prin art. 8 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, instrument juridic fundamental al Uniunii care a dobândit valoare juridică prin intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona.

  • Dacă vi s-a solicitat consimțământul aveți dreptul legal de retragere exprimat în scris în cuprinsul formularului de înscriere pentru extrasul de cazier judiciar și pentru prelucrarea datelor în scopuri statistice și de cercetare;
  • Dreptul de a fi uitat;
  • Dreptul de a fi informat cu privire la prelucrarea datelor tale;
  • Dreptul de acces asupra datelor;
  • Dreptul la portabilitatea datelor;
  • Dreptul de a rectifica datele inexacte sau incomplete;
  • Procesul decizional individual automatizat, crearea de profiluri;
  • Dreptul de ștergere a informațiilor din profilul personal;
  • Dreptul de a transmite datele pe care le avem despre tine către alt operator;
  • Dreptul de a te adresa justiției;
  • Dreptul de a formula o plângere în fața unei Autorități de Supraveghere, dacă există un motiv întemeiat.

Vă rugăm să rețineți că:

Dacă vreți să vă exercitați drepturile, o puteți face prin transmiterea unei cereri scrise, semnate și datate la adresa de e-mail comunicare@anfp.gov.ro .

Drepturile enumerate mai sus nu sunt absolute. Există excepții, de aceea fiecare cerere primită va fi analizată astfel încât să decidem dacă este întemeiată sau nu. În măsura în care cererea este întemeiată, vom facilita exercitarea drepturilor. Dacă cererea este neîntemeiată, o vom respinge, însă vă vom informa asupra motivelor refuzului, precum și asupra drepturilor de a depune o plângere la Autoritatea de Supraveghere și/sau de a vă adresa justiției.

Drepturile de mai sus pot fi exercitate în orice moment.

Vom încerca să răspundem solicitării în termen de 10 zile, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare. Cu toate acestea, termenul poate fi prelungit în funcție de diferite aspecte, precum complexitatea cererii, numărul mare de cereri primite sau imposibilitatea de a vă identifica într-un termen util.

Dacă, deși depunem toate eforturile, nu reușim să vă identificăm, iar dumneavoastră nu ne furnizați informații suplimentare pentru a reuși să vă identificăm, nu suntem obligați să dăm curs solicitării.

13, Întrebări, solicitări și exercitarea dreptului

În România, Regulamentul (UE) 2016/679 se aplică prelucrărilor efectuate:

  • prin intermediul unui sistem de prelucrare automatizată (computer);
  • pe suport de hârtie sau în orice altă formă de prelucrare neautomatizată dacă fac parte dintr-un sistem de evidentă sau sunt destinate să fie incluse într-un astfel de sistem;
  • indiferent de forma acestora: fotografii sau înregistrări video ale imaginii sau înregistrări ale vocii, date biometrice.

Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea informațiilor personale, doriți să vă exercitați drepturile legale sau aveți orice altă îngrijorare cu privire la confidențialitate, ne puteți scrie la adresa de e-mail comunicare@anfp.gov.ro .

14, Responsabilul cu protecția datelor

Responsabilul cu protecţia datelor are obligaţia de a respecta secretul sau confidenţialitatea în ceea ce priveşte îndeplinirea sarcinilor sale, în conformitate cu dreptul Uniunii sau cu dreptul intern.

Responsabilul cu protecţia datelor are cel puţin următoarele sarcini:

(a) informarea şi consilierea operatorului sau a persoanei împuternicite de operator, precum şi a angajaţilor care se ocupă de prelucrare cu privire la obligaţiile care le revin în temeiul prezentului regulament şi al altor dispoziţii de drept al Uniunii sau drept intern referitoare la protecţia datelor;

(b) monitorizarea respectării Regulamentul (UE) 2016/679, a altor dispoziţii de drept al Uniunii sau de drept intern referitoare la protecţia datelor şi a politicilor operatorului sau ale persoanei împuternicite de operator în ceea ce priveşte protecţia datelor cu caracter personal, inclusiv alocarea responsabilităţilor şi acţiunile de sensibilizare şi de formare a personalului implicat în operaţiunile de prelucrare, precum şi auditurile aferente;

(c) furnizarea de consiliere la cerere în ceea ce priveşte evaluarea impactului asupra protecţiei datelor şi monitorizarea funcţionării acesteia, în conformitate cu articolul 35 al Regulamentul (UE) 2016/679;

(d) cooperarea cu autoritatea de supraveghere;

(e) asumarea rolului de punct de contact pentru autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare, inclusiv consultarea prealabilă menţionată la articolul 36 al Regulamentului (UE) 2016/679 precum şi, dacă este cazul, consultarea cu privire la orice altă chestiune.

În îndeplinirea sarcinilor sale, responsabilul cu protecţia datelor ţine seama în mod corespunzător de riscul asociat operaţiunilor de prelucrare, luând în considerare natura, domeniul de aplicare, contextul şi scopurile.

15. Autoritatea națională de supraveghere

Garantul respectării dreptului la protecţia datelor cu caracter personal este Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu sediul în Bucureşti bd. G-ral Gheorghe Magheru, nr. 28-30, Sector 1. ANSPDCP a fost înfiinţată prin Legea nr. 102/2005 republicată.

16. Cadrul legislativ național

  • Legea nr. 190 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare;
  • Legea nr. 363 din 28 decembrie 2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date;
  • Legea nr. 102 din 3 mai 2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Decizia Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal nr. 128/2018 privind aprobarea formularului tipizat al notificării de încălcare a securităţii datelor cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE;
  • Decizia Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal ANSPDCP nr. 133 din 3 iulie 2018 privind aprobarea Procedurii de primire și soluționare a plângerilor;
  • Decizia Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal nr. 161 din 9 Octombrie 2018 privind aprobarea Procedurii de efectuare a investigațiilor, cu modificările și completările ulterioare.

17. Definiții și termeni

Date cu caracter personal – orice informații despre o persoană fizică identificată sau identificabilă, definită ca persoană vizată;

Persoana fizică identificabilă – o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice proprii identităţii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;

Prelucrare – orice operaţiune sau set de operaţiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea;

Operator – persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, Agenţia sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabileşte scopurile şi mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal;

Sistem de evidenţă a datelor cu caracter personal – orice set structurat de date cu caracter personal accesibile conform unor criterii specifice, fie ele centralizate, descentralizate sau repartizate după criterii funcţionale sau geografice.

Autoritate de supraveghere – Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), desemnată potrivit Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu modificările şi completările ulterioare;

Cookie – Un „Internet Cookie” (termen cunoscut și ca „browser cookie” sau „HTTPS cookie” sau pur și simplu cookie) este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex. Internet Explorer, Chrome) și este complet „pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard-disk-ul utilizatorului). Un cookie este format din două părți: numele și conținutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existență a unui cookie este determinate tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Sari la conținut